OVERCOMPENSATE – nowy utwór z nadchodzącego albumu ‚Clancy’

Sporo się działo przez ostatnie dni. Dziś, przychodzimy do Was z tłumaczeniem nowych listów, które pojawiły się na stronie DEMAORG.INFO, przedsprzedażą albumu, nowym klipem muzycznym i krótką analizą tego, co wydarzyło się na jego łamach. Gotowi?

Zacznijmy od listów. W środę wieczorem na stronie http://dmaorg.info/found/15398642_14/clancy.html, w krótkich odstępach czasu pojawiły się kolejno trzy nowe listy. Pierwszy z nich był tym, które fani otrzymywali w fizycznej formie (pisaliśmy o tym tutaj). Z informacji jakie mamy, list w Polsce otrzymała jedna osoba. 

Opublikowanie pierwszego listu – a co za tym idzie – pierwsza aktywność na DMAORG.INFO od dłuższego czasu – spowodowała wielkie przeciążenie serwerów.

Tłumaczenie pierwszego listu:

„024 02MOON 09

Nie jestem tak przerażony, jak powinienem być. Ich tajemniczość zaczyna znikać, gdy sposób pokonania ich staje się coraz bardziej wyraźny. Nie czuję się już bezsilny. Mogę ich przechytrzyć. Ta nowa siła psychokinezy zadziałała, i wierzę, że może zadziałać znowu. Stoję tutaj, spoglądając w dół na linię startu, gdzie piasek spotyka się z wodą – to początek. Wiedząc, że jest tam linia mety po drugiej stronie cieśniny. Działanie ich kompasu może być zakłócone, ale mój pozostaje prawdziwy. Pozostawiłem cień inspiracji. Mam nadzieję, że jakakolwiek pozostała iskra rozrosła się w płomień, i razem stworzymy inferno.

[PODPISANE] – Clancy”

Podwojone litery w liście to „m e r u o i e n p e p a”, które w lustrzanym odbiciu tworzą słowo „apepneiourem”, z Greki „Brak mi tchu”. I tutaj ciekawostka od administratorki, która przeczytała wszystkie książki wymienione w klipie do coveru „Cancer”. W jednej z książek, bohaterami są studenci, tworzący małą elitarną grupę studiującą filologię klasyczną (w tym Grecki) którzy pod wodzą charyzmatycznego wykładowcy odkrywają sposób myślenia i życia niemający nic wspólnego z monotonną egzystencją swoich rówieśników. Książka „Tajemna Historia”, Donny Tart odpowiada na pytania zadawane przy okazji analizy i interpretacji „All My Sons” Arthura Millera. Polecajka.

Tłumaczenie drugiego listu:

„024 02MOON 25
Te ogniska są dla mnie jak dom, kiedy wpatruję się w nie głęboko, znajduję coraz to większą  klarowność. Próbowali nas przekonać, że jesteśmy inni. Ale płomień, który pali się we mnie, to ten sam ogień, który znalazłem u szczytu Trench. Banditos przeżyli swoje powstanie, a opór rośnie wewnątrz betonowych murów – dostatecznie potężny, by spalić wszystkie przestarzałe nauki i wprowadzić prawdziwą nadzieję – oraz ścieżkę ku prawdziwemu życiu. Nadejdziemy o poranku. Niechaj rewolucja nadejdzie wraz z słońcem.”

Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze, podwojone litery mówią „Podążaj za pochodniami”, jednakże niepokojący okazał się fakt, że ten list nie był już podpisany. Czy aby na pewno? Jak się okazało, nazwa pliku, pod którym kryje się list to „_maniac_Clay”, czyli… anagram do „I am Clancy” (jestem Clancy).


źródło

Tłumaczenie trzeciego listu:

024 02MOON 28

Znalazłem sposób. Sposób, którego nigdy się nie spodziewają i którego nigdy nie zrozumieją. Wszystko, co dotyczy naszego celu, jest dla nich tak trudne do zrozumienia, ale tak bliskie sercom rosnącego oporu. Mogę dotrzeć do wszystkich. Mogę rekrutować każdego, kto ma oczy widzące poza horyzont. Mogę ich nauczyć. Mogą się nauczyć tego, czego się nauczyłem, i przelecieć nad wszystkimi konstrukcjami, które Dema postawiła przed nimi. Odzyskamy to.”

Tutaj podwójne litery układają się w „Fly out” („Odleć”), nazwa pliku to „Claim cyan”. Clancy podpowiada nam, żebyśmy przejęli błękit, ale przypomnijmy, co na ten temat mówił sam Blurryface…

Przyjęcie niebieskiego to jednoczesne poddanie się Blurryface, oznaka przegranej… Co jeśli… Pogodzenie się z Blurryface to jedyna opcja na zniszczenie stworzonego świata? Przerwanie cyklu dwóch nieustannie walczących ze sobą cząstek Tylera (Clancy i Nico aka. Blurryface)? Czy Clancy to Nico? A może to syn Nico? Dlaczego Clancy ma pomalowane na czarno dłonie?Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi.

Przejdźmy może do czegoś przyjemniejszego.

Opowiemy Wam jak doszło do przedwczesnego opublikowania strony z przedsprzedażą tego, co tygryski lubią najbardziej (czyli płyt i zestawów kolekcjonerskich). Zaczęło się niepozornie. Strona Urban Outfitters jak gdyby nigdy nic wrzuciła (dzień przed premierą singla) na swój sklep kremowy winyl z edycji limitowanej w ilości 2000 kopii. Sprzedaż odbyła się, łagodnie ujmując, nielegalnie i krótko po pojawieniu się na łamach UO, winyl zniknął. Ale co zdobyte, to zdobyte (poznaliśmy oficjalną tracklistę).

Kilka godzin później podobnego błędu dokonała francuska strona fnac, publikując sprzedaż limitowanego, czerwonego winylu. Piloci chyba uznali, że koniec walki z wiatrakami, bo kilka minut po odkryciu przez fanów czerwonego winyla i opisu płyty sugerującego powrót chłopaków do brzmienia z początków kariery, wrzucili info o aktualizacji strony twentyonepilots.warnerartists.net. A tam? Zalał nas przepiękny widok skarbów, w tym 60-stronicowego (!) dziennika Clancy’ego, który możecie zdobyć w kilku zestawach. O tym, co jeszcze czeka na Was w ofercie Pilotów opowiemy innym razem, przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli klipu!

Tekst

[Intro]
(Diese kleine unheimliche Insel hat mich zu einer Waffe gemacht)
(Wir glauben beide—)
(
Cette petite île étrange a fait de moi une arme)
(Nous croyons tous les deux que nous pouvons l’utiliser pour changer l’élan de cette guerre)
(Esta pequeña isla espeluznante me ha convertido en un arma)
(Ambos creemos que podemos usarlo para cambiar el impulso de esta guerra)

Welcome back to Trench
Welcome back to Trench
I created this world
To feel some control
Destroy it if I want
So I sing Sahlo Folina
Sahlo Folina

(Wait, what? Wait, what?)
(Wait, what? Wait, what?)Earned my stripes, three hundred tracks in my Adidas track jacket
Bless your ear holes while you react, acting
Gobsmacked
, don’t hesitate
To maybe overcompensate

I feel like I was just here, same twitchin’ in my eyes
Don’t sleep on a boy who can’t fall asleep twice
In the same night, and won’t hesitate
To maybe overcompensate

I said I fly by the dangerous bend symbol (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate
And then by the time I catch in my peripheral (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate
Where am I from? I was born right here, just now
Originated right in front of your eyes

If you can’t see, I am Clancy, prodigal son
Done running,
come up with Josh Dun, wanted dead or alive
So now you pick who you serve, you bow to the masses
Get kicked to the curb for passin’ the classes
Half empty, half full, save half for your taxes
Then overtake your former selfI fly by the dangerous bend symbol (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate
And then by the time I catch in my peripheral (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate

Days feel like a perfect length
I don’t need them any longer, but for goodness’ sake
Do the years seem way too short for my soul, corazón
Way too short for my soul, corazón

The days feel like a perfect length
I don’t need them any longer, but for goodness’ sake
Do the years seem way too short for my soul, corazón
Way too short for my soul, corazón

Earned my stripes, three hundred tracks in my Adidas track jacket
Bless your ear holes while you react, acting
Gobsmacked, don’t hesitate
To maybe overcompensate
I said I fly by the dangerous bend symbol (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate
And then by the time I catch in my peripheral (Wait, what? Wait, what?)
Mm, don’t hesitate to maybe overcompensate

Na Instagramie, ReelBearMedia (dyrektor, reżyser, montażysta i scenarzysta) podzielił się informacjami, kto stoi za stworzeniem nowego klipu.

Klip do Overcompensate już tu jest. Dziękuję za obejrzenie go i udostępnianie.  Ten konkretny wiele dla mnie znaczy, ponieważ po raz pierwszy dane mi było współtworzyć scenariusz, reżyserować, i post-produkować teledysk do nowej płyty. To wielki dzień i mam mnóstwo ludzi, którym chciałbym podziękować za ich pracę i przyczynienie się do tego, by ten dzień nastąpił… – czytaj dalej

Producent/1st AD: Nathan Bielski
2nd AD: Dave Deibi (@davedeibi)
Dyrektor Fotografii: Jason Hambach
Stylista garderobiany: Laura Proepper (@lkprop)
Fotograf planu: Ashley Osborn (@ashleyosborn)
Autor filmu za kulisami: Mason Castillo (@mase)
Dyrekcja Artystyczna: Brandon Rike (@brandonrike)
Asystenci kamer: Greyson Mack (@greysonmack), Sydney Lawson (@sydlawsondp)
Oświetleniowiec: Andy Thomas
Key Grip: Neil Burns
Koordynator produkcji: Gail Mezey (@gailmezey)
Dyrektor castingu: Johanna McGinley
Stylista makijażu/fryzur: Erica Stewart (@epixa_)
Dyrektor kreatywny: Lindsay Fishman (@lrfoto)
Nadzór efektów specjalnych: Chris Schoenman

Klip do „Overcompensate” jak również i sam utwór, rzuciły nowe światło na świat przedstawiany w historii TOP. Zobaczyliśmy nowe ujęcia na Demę, wyspę Voldsoy, Tylera i Josha udzielających lekcji na temat lore (podczas których namawiają do protestów i walki), ale co najważniejsze, po raz pierwszy na własne oczy ujrzeliśmy na czym polega „przejmowanie” kontroli nad innymi przez Tylera/Clancyego. 

Mowa o powrocie do korzeni muzycznych w artykułach prasowych to nie przypadek. „Overcompensate” zaczyna się dokładnie tymi samymi tonami co… „Drown”, utwór z pierwszej nieoficjalnej płyty Tylera…

*

Tyler w klipie robi gestykularne nawiązanie do symbolu niebezpiecznego zakrętu ( ☡ ) – znaku matematycznego stworzonego przez grupę francuskich matematyków tworzących pod pseudonimem Nicolas Bourbaki i umieszczanego przez nich na lewych marginesach książek z serii Elementy matematyki w miejscach, w których niedoświadczony czytelnik narażony jest na pomyłkę. Niebezpieczny zakręt Bourbakiego został zaadaptowany w licznych dziełach, zwłaszcza podręcznikach informatyka Donalda Knutha i zmodyfikowany do formy bardziej przypominającej znak drogowy. Knuth używał go w swoich publikacjach do oznaczenia fragmentów wymagających szczególnej uwagi.

Ilość nawiązań zawartych w klipie jest tak duża, że będziemy potrzebowali odrobinę czasu, aby to wszystko zebrać i opublikować w formie obszernego artykułu, do tego czasu zachęcamy Was do tworzenia własnych teorii. W wywiadzie dla BBC Tyler zdradził, że dangerous bend to symbol zbliżającego się niebezpieczeństwa oraz życiowa czerwona flaga, którą Tyler przez długi czas ignorował, zatracając się w twórczości bez końca.  Tworząc nadchodzący album (premiera 17 maja), nauczył się zwalniać, odzyskując pewien rodzaj balansu w życiu.

Storytelling zespołu wszedł na tak wysoki poziom, że szczerze wątpimy w możliwość doświadczenia podobnego zjawiska u jakiegokolwiek innego zespołu na świecie. Podziękowania za to, czego jesteśmy teraz świadkami należą się jednak ogromnej ilości twórców, ponieważ twenty | one | pilots to już nie tylko dwójka chłopaków z marzeniem. Twenty One Pilots to kolektyw ucieleśniający marzenia setek  ludzi, o czym dowiecie się, nieco głębiej nurkując w lore. Stay street |-/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.